اولین و اصلى‏ترین نقطه در مبانى امام و نظرات امام، مسئله‏ى اسلام ناب محمدى است؛ یعنى اسلام ظلم‏ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرف‏دار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنج‏دیدگان و مستضعفان. در مقابل این اسلام، امام اصطلاح اسلام‏ آمریکائى‏»

را در فرهنگ ى ما وارد کرد. اسلام آمریکائى یعنى اسلام تشریفاتى، اسلام بى‏تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‏خواهى، اسلام بى‏تفاوت در مقابل دست‏اندازى به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامى که با همه‏ى این‏ها مى‏سازد. این اسلام را امام نام‏گذارى کرد: اسلام آمریکائى.

فکر اسلام ناب، فکر همیشگى امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهورى اسلامى نبود؛ منتها تحقق اسلام ناب، جز با حاکمیت اسلام و تشکیل نظام اسلامى امکان‏پذیر نبود. اگر نظام ى کشور بر پایه‏ى شریعت اسلامى و تفکر اسلامى نباشد، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران عالم، با زورگویان عالم، با زورگویان یک جامعه، مبارزه‏ى واقعى و حقیقى بکند. لذا امام حراست و صیانت از جمهورى اسلامى را اوجب واجبات مى‏دانست. اوجب واجبات، نه از اوجب واجبات. واجب‏ترین واجبها، صیانت از جمهورى اسلامى است؛ چون صیانت اسلام- به معناى حقیقى کلمه- وابسته‏ى به صیانت از نظام ى اسلامى است. بدون نظام ى، امکان ندارد.

 (14/ 03/ 1389) خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران در حرم امام خمینى (ره) در بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره)



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها